How we work – tot ce trebuie să știi despre cum lucrează echipa iDecorate

Am tot vorbit în ultimele luni despre proiectele noastre și le-am prezentat în articole dedicate. Cu siguranță ai admirat amenajările interioare pe care le-am finalizat dar, de fapt, ai admirat munca noastră. Fiecare poză făcută unui spațiu amenajat de către noi, fiecare proiectare 3D este, în final o prezentare a echipei noastre. Așa că astăzi vom vorbi despre cum lucrăm noi, echipa iDecorate, și răspundem la cele mai întâlnite întrebări.

Proiect amenjare interioară apartament 3 camere București

Ce tipuri de servicii oferim și ce cuprinde fiecare?

În mare parte oferim servicii de amenajare interioară și design interior în funcție de dorințele și necesitățile clienților noștri. Mai exact, oferim servicii pentru partea de concept amenajare interioară (amenajarea și gândirea spațiului în amănunt), detaliere concept (planuri instalații, planuri pereți, stereotomii montare plăci ceramice, detaliere mobilier), deviz (calcul cantități, materiale, oferte mobilier sau elemente custom). În funcție de cerințele clienților putem livra doar partea de concept sau  pachetul complet- concept, detaliere proiect, implementare și urmărire șantier.

Proiect design interior apartament 4 camere București – fotografie realizată la finalul proiectului, living

Ce tipuri de proiecte avem în portofoliu?

Acoperim întregul segement de amenajări interioare: rezidențiale – apartamente, case; HoReCa – hoteluri, restaurante, cafenele, magazine, birouri, etc.

HoReCa – proiect design interior Salon Jovsky Floreasca București

HoReCa – Amenajare restaurant Soup Up Bucuresti 2020

 

Rezidențiale – proiect design interior apartament 3 camere București Natura Residence 2020

Rezidențiale – proiect design interior apartament Cartierul Francez București

 

Amenajare Vila Pipera – arh. Irina Radu, iDecorate – YouTube

 

Cum se desfășoară prima întâlnire? Cum trebuie să mă pregătesc ca și potențial client?

Având în vedere contextul actual, prima întâlnire se desfășoară preponderent online. La prima întâlnire ne cunoaștem, aflăm cerințele și așteptările beneficiarului și prezentăm desfășurarea proiectului. Dacă această primă întâlnire are loc înainte de măsurarea spațiului de către echipa noastră, beneficiarul ne oferă planurile apartamentului/ casei/ spațiului care se dorește a fi amenajat. În cazul în care întâlnirea cu clientul are loc după ce echipa noastră a făcut măsurătorile și am efectuat planul 2D de mobilare, discutăm concret planul de amenajare. Beneficiarii vin deja cu „tema de proiectare” pe care o primesc în prealabil de la noi pentru a stabili împreună stilul de amenajare.

 

 

Care sunt pașii/ etapele unei amenajări interioare și cum decurge un proiect cu iDecorate?

Pașii sunt simpli, iar maniera de abordare și desfășurare a proiectului se realizează în funcție de modul în care beneficiarul a ales să comunice cu noi.

 

Primul pas este ofertarea. În baza planurilor primite pe email și a imaginilor de referință pentru stilul de amenajare, trimitem beneficiarului propunerea noastră financiară. După aprobarea propunerii, se semnează contractul. Odată semnat contractul, se stabilește ziua în care unul dintre colegii noștri va efectua măsurătorile. Efectuăm măsurătorile, iar între timp primim tema de proiectare de la client.

 

Al doilea pas este întâlnirea cu beneficiarul, pentru a stabili direcția în care se va îndrepta proiectul. Se discută planul 2D, mobilarea, limitările și opțiunile spațiului precum și referințele și stilul de amanajare/ dorințele beneficiarului.

 

Al treilea pas este reprezentat de simulările 3D. Odată ce se stabilește varianta finală de mobilare a planului 2D (Faza 1 a proiectului) se trece mai departe la Faza 2 și anume simulările 3D. În această etapă (etapă ce presupune și cel mai lung timp de execuție) se stabilește cromatica, ambianța, stilul de amenajare și mobilierul. Proiectul se predă complet beneficiarului pentru ca acesta să îl vadă în ansamblu și să își poată face o idee despre întreg spațiul. Nu îl predăm niciodată pe bucăți sau zone din amenajare. După predarea proiectului 3D, discutam cu beneficiarul simulările 3D, hotărâm împreună dacă există modificări cromatice sau de ansamblu și aducem proiectul în varianta optimă atât din punct de vedere funcțional cât și compozițional.

 

Finalizarea etapei 3D coincide cu pasul al patrulea și cu începerea Fazei 3 – faza de detaliere de mobilier. Există două opțiuni de a alege varianta de detaliere de mobilier: în 2D în care beneficiarul primește desene 2D cu cote de gabarit și coduri de culori în vederea trimiterii proiectului către ofertare spre producătorii de mobilier; sau beneficiarul poate alege varianta 3D a desenelor de mobilier în care primește 3D-urile corpurilor de mobilier, cu compartimentare interioară și specificații materiale tot în vederea obținerii de oferte de la furnizori.

 

Tot după finalizarea simulărilor 3D  începem lucrul la planurile tehnice: planuri tavane (dacă avem scafe de lumină), finisaje, detalii rigips, nișe, planuri poziționare corpuri electrice, sanitare, termice, planuri finisaje (tapet sau vopsea).

 

În paralel cu Faza 3 se desfășoară și Faza 4 (devizul) care presupune al cincilea pas – aici trimitem cereri către furnizorii cu care lucrăm în mod constant pentru a obține oferte pentru tot ce este custom made: mobilier la comandă, confecționare și montaj perdele și draperii, finisaje (gresie, faianță, parchet), obiecte sanitare. Pe lângă aceste oferte, trimitem beneficiarului  un deviz complet, structurat pe camere, în care se regăsesc toate obiectele pe care noi le-am folosit în simulările 3D cu dimensiune, cod culoare, preț, număr bucăți, link achiziție.

 

La finalul proiectului, dacă beneficiarul urmează devizul primit și specificațiile noastre fără a interveni asupra acestuia, spațiul va arăta identic cu simulările 3D agreate în Faza 2. Pentru beneficiarii care își doresc un pachet complet, putem adăuga, la cerere, și suplimentar conceptului, partea de implementare proiect (corelare și urmărire comenzi) și urmărire șantier (vizite regulate în șantier pentru urmărirea fazelor principale ale proiectului).

Proiect design interior apartament 3 camere Cartierul Francez București

Proiect design interior apartament 3 camere București

Vă ocupați și de amenajări „la cheie”?

Da, avem în portofoliu și asemenea proiecte. Aceste proiecte includ, pe lângă partea de concept, partea de implementare și urmărire de șantier. Venim către beneficiar cu propuneri complete de servicii și echipe  de constructori pentru a livra proiectul „la cheie”.

 

 

În ce stadiu al spațiului este ideal să vă contacteze un potențial client?

Dacă discutăm despre o construcție de la 0, preferabil este să fim contactati înainte de efectuarea în șantier a instalațiilor, dar după ridicarea peretilor. Avem multe proiecte în care preluăm casele chiar de la stadiul de fundație, deoarece beneficiarii își doresc să fie siguri că au surprins de la început toate detaliile importante.

 

 

Cât durează un proiect de amenajare interioară?

În medie, partea de concept și detaliere, fară execuție, a unui proiect de amenajare interioară durează aproximativ 2-3 luni. Execuția și implementarea sunt etape diferite. Este necesar să se înțeleagă că este vorba despre creație, noi oferim beneficiarilor proiecte unice, create pentru ei, iar acest lucru nu se poate face pe repede înainte. De asemenea, fiecare fază presupune o perioadă de feedback de la beneficiar, lucru pe care trebuie să îl avem în vedere pentru că presupune un timp intermediar fazelor de proiectare.

Este important ca proiectul să înceapă din timp, astfel încât beneficiarul să-și acorde timp de gândire și răspuns.

 

De asemenea, este important să urmăm pașii de desfășurare a unui proiect de amenajare: proiectul de amenajare interioară (care cuprinde concept, planuri tehnice, cantități, finisaje); pe baza proiectului complet cerem oferte constructorilor; constructorul intră în șantier când avem proiectul complet (planuri tehnice, detalii, oferte finisaje și sanitare); comandarea finisajelor; la finalizarea lucrărilor de amenajare, montaj finisaje, tavane, vopsit, se face comanda pentru mobilier custom made și restul de obiecte. Niciodată nu se comandă de mobilier custom made înainte ca spațiul să fie finisat.

 

 

La ce să se aștepte clientul atunci când lucrează cu voi?

În primul rand, beneficiarul trebuie să fie conștient că a apelat la noi datorită experienței noastre. Proiectele noastre au la bază o echipă de profesioniști cu experiență de 15 ani în domeniu și Facultate de profil. Beneficiarul trebuie să fie deschis la ideea de colaborare, să fie conștient că acest tip de proiect este suma unor elemente ce se discută și se ajunge în forma finală după un schimb de idei si păreri. Nu există un proiect „ghicit” din prima sau executat la comandă într-un timp foarte scurt.

Dacă mai ai întrebări sau neclarități, trimite-ne un mail pe adresa [email protected].