A trecut un an de când lumea s-a schimbat în contextul pandemiei Covid-19. Foarte multe industrii au fost luate prin surpindere de această situație neprevăzută, iar domeniul HoReCa a fost printre cele mai afectate. “Noua normalitate” vine la pachet cu reguli stricte și cu responsabilitate. Afacerile HoReCa care au reușit să se adapteze cât mai bine situației au rămas în joc. Cum s-au adaptat, care au fost provocările și ce soluții au găsit proprietarii din industria HoReCa? Haide să vedem.
Primele spații redeschise au fost terasele, permițându-se distanțarea socială relativ ușor și fără a interveni asupra design-ului spațiului. Regula de păstrare a distanței de minimum 2 m între mese a fost cea mai importantă regulă, iar prorprietarii din industria HoReCa s-au adaptat prin separarea meselor cu plante în ghivece, panouri despărțitoare ori decorative; mulți au optat pentru varianta de a crea bungalouri din sticlă sau pexiglas pentru a separa fiecare masă. Alte variante ar fi separarea meselor prin panouri despărțitoare din Plexiglas transparent ori alte materiale astfel încât să se integreze în design-ul spațiului.
Rămânem în continuare la terase, unde frigul și vremea nefavorabilă a fost o problemă. Dar problema a fost transformată în avantaj prin amenajarea terselor pentru vreme neprietenoasă.
– Încălzitoarele au fost cea mai accesibilă variantă pentru a crea căldură constantă clienților, dar și o atmosferă primitoare;
– Păturile pufoase și călduroase așezate pe spătarele scaunelor au fost și ele o soluție;
– Unele terase au fost închise sau acoperite parțial cu folii transparente ori acoperiș retractabil, astfel încât cleintii să fie feriți de frig;
În ceea ce privește mesele și scaunele, atât în restaurant cât și pe terase, indicate sunt mesele rotunde ori pătrate, iar în jurul acestora așezate fotolii ori scaune, astfel încât să se păstreze distanța dintre mese dar să se creeze și o atmosferă plăcută și un spațiu dinamic. Bineînțeles, mobilierul trebuie să fie unul destinat HoReCa astfel încât să existe siguranța că va rezista în timp pentru că obiectele vor fi dezinfectate după fiecare client, deci uzura este mai intensă.
Indiferent că vorbim despre restaurante, terase, hoteluri, s-a observat o creștere a numărului de unități ospitaliere care au apelat la digitalizare, astfel încât să se evite pe cât posibil contactul dintre persoane. Multe hoteluri au început să înlocuiască clasica recepție cu tablete ori panouri digitalizate prin care clienții își pot face singuri check in-ul. Spre exemplu, multe hoteluri din Europa au instalat panouri digitale prin care clienții pot comanda servicii suplimentare, cum ar fi micul dejun, SPA, solicitarea schimbării prosoapelor etc, așadar contactul direct dintre client și personal este minimizat. În multe restaurante, cafenele, baruri s-a implementat meniul virtual – cu ajutorul telefonului mobil personal scanezi codul QR de pe masă și astfel poți răsfoi meniul.
Fiecare spațiu din industria HoReCa ar trebui să le ofere oaspeților confort și siguranță și cel mai probabil, în viitor, principala cerință pentru construirea și amenajarea spațiilor unităților ospitaliere va fi crearea de locuri care să inspire siguranță. Căsuțe, bungalouri ori containere cu ieșire directă spre exterior vor fi cele mai căutate locuri de cazare, spre exemplu.
Chiar dacă pandemia a afectat foarte mult domeniul HoReCa, foarte mulți proprietari au văzut acest lucru ca pe o provocare, devenind astfel mai creativi în amenajarea spațiilor destinate primirii clienților.
Sursa poze: Pinterest