Sfaturi și idei pentru organizarea spațiului pentru lucrul de acasă

 

În contextul actual, acasă nu mai este doar locul unde te refugiezi de cotidian, alături de familie. Este și locul de unde lucrezi, de unde îți desfășori activitatatea pe care înainte o aveai la birou, iar modul în care îți pregătești spațiul de lucru îți asigură productivitatea de care ai nevoie pentru a-ți desfășura activitatea.

Pentru mulți dintre noi, trecerea aceasta bruscă la munca de acasă poate fi destul de dificilă. Probabil înainte nici nu aveai un spațiu special amenjat pentru munca de la birou pentru că poate nici nu aveai nevoie. Dar dacă vrei să îți separi activitățile de birou cu cele de relaxare/ casnice, cel mai benefic este să ai un spațiu de lucru special amenajat.

Indiferent că ai o cameră destinată exclusiv zonei de lucru sau un colț din living sau dormitor amenajat pentru activitățile de birou, cel mai important este să ai un spațiu clar delimitat de restul locuinței, de spațiile destinate relaxării sau distracției. Așa vei putea duce la bun sfârșit sarcinile de la birou fără să fii distras de alte activități pe care le faci în casă în mod normal. Un alt beneficiu este că dacă ai un spațiu special amenajat pentru zona de lucru, nu vei asocia locul de relaxare cu munca.

Totuși, partea cea mai bună este că îți vei putea amenaja biroul exact pe placul tău pentru a lucra cu spor. Însa, trebuie să ții cont de câteva aspecte atunci când îți amenajezi spațiul de lucru.

 

Piesele esențiale – biroul și scaunul

Pentru zona de lucru ai nevoie de două piese esențiale: biroul și scaunul de birou. Există o gama largă de modele de birouri astfel încât atunci când îți amenajezi spațiul de lucru acesta să fie o continuare naturală a casei tale. Astfel, dacă amenajarea locuinței este una modernă, poți să alegi un birou minimalist. Pe de altă parte, dacă decorul casei tale este unul clasic, atunci alege un birou din lemn masiv, în linii clasice.

O atenție deosebită trebuie să acorzi și alegerii scaunului de birou. Acesta trebuie să îți ofere confortul necesar si să te ajute să menții o poziție corectă atunci când lucrezi.

Sursa de lumină

Recomandarea noastră este să amplasezi biroul într-o zonă care beneficiază de multă lumină naturală, poate chiar în fața ferestrei. Ai grijă însă să pui monitorul cu spatele la fereastră astfel încât lumina să nu bată direct în ecran. Dacă totuși sunt perioade în zi când soarele este prea puternic, poți opta pentru o draperie care se poate urca și coborî ușor.

Dacă totuși nu ai posibilitatea să amenajezi zona de lucru la fereastră, optează pentru lumină ambientală – o veioză așezată pe birou sau o lampă cu picior așezată lângă birou. Pentru că ai nevoie de concentrare, alege lumina rece.

Organizare

Cu siguranță dezordinea este cel mai contraproductiv lucru. Pentru a elimina orice sursă și factor care ți-ar putea distrage atenția, încearcă să menții biroul cât mai gol cu putință. Organizează-ți documentele și obiectele de lucru în piese de mobilier pentru depozitare – etajere, comode cu sertare care nu ocupă mult spațiu sau mini biblioteci. Pentru a economisi spațiul, exitinde mobilierul de depozitare pe verticală și nu pe orizontală.

Dacă totuși alegi să ții și pe birou câteva obiecte – pixuri, agende – organizează-le în suporturi, tăvi sau cutii.

 

Sursă poze: Pinterest